yemek yapar ama mutfağı mahveder... her seferinde başka kaşık kullanır... bir sürü tabağı pisletir... ama yemeği yaptıktan sonra bi daha mutfağa uğramaz... o güzel yemekleri yemenin bir bedeli olmalıdır ev halkı için değil mi?

4 Kasım 2009 Çarşamba

Künefemsi Şey (Aras'a İthaf Edilmiştir (L))


İçinde neler var neler?
250 gr. çiğ kadayıf
1 paket margarin
1.5 su bardağı şeker
3 bardak su

Hadi Beraber Yapalım
Bi arkadaşım taaa Diyarbakır dan bana künefe getirmişti..aa dedim bu ne güzel birşey..evet dedi hele de içindeki peyniri yokmu..nee bunun içinde peynir mi var dedim ve çatalı bıraktım bi kenara...o günden beri ağzıma künefe sürmedim..yahu ne işi var şerbetlenmiş kadayıfın içinde peynirin ııııyyyyy...ama o çıtır çıtır kadayıf aklımdan çıkmadı...araştırdım ettim buldum benzer birşey nasıl yapılır diye...geçen gün yine çok canım istedi..çiğ kadayıf satan bir yere girdim ve 250 gr. aldım..küçücük bir paket oldu tereddüt ettim bu anca bana yeter diye amaannn dedim bi yapayım da belki kötü olacak..margarini bir tavada eritin ama öyle çok kızgın olmasın kendini salsın birazda sulansın o sarımsılık gitsin yeter..o minnacık kadayıf paketini açıp derin bir kaba koyun ve elinizle çekerek parçalayın...şaşırdınız di mi? gittikçe çoğalıyor..gördüğüm en bereketli şey çıktı şu kadayıf..yeterince çoğaldığını fark edince yağımızı üzerine bir güzel dökelim...sonra o yağı kadayıfa yedirelim iyice..bu kadar basit işte...hangi ebatta yapmak istiyorsanız o büyükte tavanızın altını yakın ve kadayıfı incecik döşeyerek çıtır çıtır kızartın..ama ben içindeki o hamurumsu halini de seviyorum diyorsanız biraz daha kalın döşeyebilirsiniz..kızarttınız mı künefeyi?..düz bir tabağa koyabilirsiniz artık..aaaa hani bizim şerbetimiz..şerbeti unuttuk gördünüz mü? künefeyi hazırlarken bir yandan da şerbeti yapın çünkü ikisi de sıcak olacak şerbeti dökerken..fazla anlatacak bişi yok suyla şekeri koy bi tencereye karıştır ara sıra fokurdayınca al sana şerbet...düz tabağa yerleştirdiğimiz künefenin üzerine şerbeti gezdirelim...ohhh misss....afiyet olsun sıcak sıcak yiyebilirsiniz artık...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder