yemek yapar ama mutfağı mahveder... her seferinde başka kaşık kullanır... bir sürü tabağı pisletir... ama yemeği yaptıktan sonra bi daha mutfağa uğramaz... o güzel yemekleri yemenin bir bedeli olmalıdır ev halkı için değil mi?

22 Kasım 2009 Pazar

BEŞAMEL SOSLU LAZANYA "OSMAN İÇİN"


İçinde Neler Var Neler?
8 tane lazanya hamuru
Kıyma (size kalmış bol isterseniz çok, az isterseniz az kıyma)
2 domates
Yarım soğan
Pul biber
Sarımsak

Beşamel Sos
2 kaşık tereyağ
2 kaşık un
Kıvamı gelene kadar süt
İstediğiniz kadar kaşar
Tuz

Hadi Beraber Yapalım
Benim bu yemeği yaparken süper kahramanlığım tuttu ve 3 işlemi aynı anda yaptım..bir yandan lazanyaları haşladım, bir yandan kıymalı içi hazırladım bir yandan da beşamel sosu yaptım..sorun çıktı mı? hayır..ama siz kendinizi bilirsiniz ona ister teker teker yapın ister hepsini aynı anda..bir tencereye sıcak su, tuz ve biraz sıvı yağ koyup lazanyaları 2şer 2şer haşlayın ve haşladıklarınızı aynen makarna gibi soğuk sudan geçirin..ben tepside yaptım bu işlemi şekli bozulması diye..lazanyalar tamam...ben soğanı rendeledim ağzıma soğan gelmesinden hoşlanmadığımdan siz isterseniz doğrayın..yağda soğanı alazladım sonra kıymayı ekledim pul biber ve sarımsakla biraz kavurduktan sonra üzerine domatesi ekledim ve bu işlem de bitti...gelelim beşamel sosa..içlerinden en çok ilgi isteyen beşamel sosa..tereyağı eriyince içine unu koyuyorsunuz sürekli karıştırıyorsunuz dediğime bakmayın ben o ara hem kıymalı içle hem de lazanyayla ilgilendim...demekki sürekli karıştırın yalanmış..arada başka işler de yapabilirsiniz..un ile yağ iyice kaynaştıktan sonra süt ilave edin..muhallebi kıvamına gelince de içine rendelediğiniz kaşarı koyun (aaa bunu şimdi mi söylüyorsun rendelemedikya demeyin sakın:P) evet beşamel sosumuz da tamam...şimdi borcama 2 tane lazanya koyun (bu arada benim borcam kareydi ve tam 2 lazanya yeterliydi..siz ona göre ayarlayın) lazanyanın üzerine beşamel sosu dökün ve üzerine kıymalı içten serpin..bu işlemi 3 kere yapacaksınız..en üste tekrar beşamel sosu döküp bir de tekrar kaşar rendeleyim..sıcak fırına sürün ve üzeri kızarana kadar pişirin..tamam gayet güzel görünüyor..şimdi ustalıkla kesmeye geldi..zira en zor yanı da bu:) afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder