yemek yapar ama mutfağı mahveder... her seferinde başka kaşık kullanır... bir sürü tabağı pisletir... ama yemeği yaptıktan sonra bi daha mutfağa uğramaz... o güzel yemekleri yemenin bir bedeli olmalıdır ev halkı için değil mi?

17 Kasım 2009 Salı

Nachos de Vaca "EKİN'e ithaf edilmiştir"


İçinde Neler Var Neler?
300 gr. pirzola (sonra onları julyan doğrayacağız...kasaba nazınız geçiyorsa ona doğratın:P )
1 tane yufka
1 rendelenmiş domates
1 biber (size bağlı bana bir tane yetiyor)
Pul biber, sarımsak..

Hadi Beraber Yapalım..
Bu yemekle tanışmam sıcak bir ağustos gününde bir otelin "Zapata" adlı Meksika restaurantında oldu..tatilin 2. gününde keşfettik ve bitene kadar her öğlen bunu yedik Zapata'nın ruhunu şad ederek..Ama ben dururmuyum hemen tarifi kazıdım beynime..hatta arkadaşım dalga geçti hadi ordan nasıl yapacaksın diye ama daha sonra ona yapınca aynısından feci şaşırdı..Hadi yapmaya başlayalım..şimdi efendim pirzola olarak aldığımız etleri julyan şeklinde doğruyoruz inceliği size kalsın ben bugün biraz kalın yaptım dilimleri..bir tavada az yağ ile eti alazlamaya başlayın..biraz pişer gibi olduğunda içine rendelenmiş domatesimizi, biberimizi, sarımsağı ve pul biberi katalım karıştıra karıştıra kızartalım onu..etle işimiz bitti darısı o kıtır kıtır cipslerin başına..Zaten cipsleri etlerle aynı anda yapabilirsiniz..bakmayın ben aynı anda yazmadığıma..zaten tarifi yapmadan önce bi kere okursunuz diye düşündüğümden cipsleri de bir yandan yaptığınızı varsayıyorum..tamam tamam tarife geçiyorum şimdi..yufkamızı ortadan ikiye, sonra bir daha ortadan ikiye, hatta bir kere daha ortadan ikiye katlayıp küçük dikdörtgenler halinde kesin..sonra onu kızgın yağda kızartın işte bu kadar...etlerimiz de piştiyse bir tabağa bu cipsleri yerleştirin..üzerine etleri onun üzerine de rendelenmiş kaşarı koyup mikrodalgada 3 dakika kaşarlar eriyene kadar çevirin:)) oldu mu kaşarlar eridi mi..şimdi sıcak sıcak yeme zamanı..hadi afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder